marți, 7 august 2012

Istoria logo-ului Peugeot

Share



Acesta este un scurt istoric al logo-ului; de retinut faptul ca primul logo nu a fost pentru o masina, ci pentru ferastraie.

Originea logo-ului dateaza din 1847, atunci cand fratii Jules si Emile Peugeot, au cerut un logo bijutierului Julien Blazer. Ei avea aveau nevoie de un logo, care sa reprezinte noua companie, Peugeot Freres. Julien Blazer a ales leul care merge pe o sageata, deoarece era foarte asemanator cu ferastraiele celor de la Peugeot, dinti rezistenti, suplu si rapid la taiere. Noul logo a devenit marca inregistrata, regasindu-se pe macinatoare de cafea incepand cu 1840, iar in 1882 pe biciclete si din 1898 si pe motociclete.

Prima masina creata de Armand Peugeot dateaza din 1891 si s-a numit Type 3, dar logo-ul a fost pus prima data pe o masina Peugeot abia in 1906. In anul 1910, Peugeot Frères si Armand Peugeot, cele doua companii s-au unit sub numele de La Sté des automobiles et cycles Peugeot. Cele doua firme au produs in paralel pana la Primul Razboi Mondial. Logo-ul a fost ultima oara folosit pe o masina in anul 1912, la Salonul Auto de la Paris. Modelul se numea Bebe Lion si a fost creata de catre Ettore Bugatti.

Dupa anul 1920, leul care mergea pe o sageata a fost schimbat cu doua logo-uri noi: un leu care sare sa atace si un leu care racneste. Primul a fost creat de catre sculptorul Marx, iar al doilea de catre Baudichon. Acestea erau logo-uri montate pe radiotor, la fel ca cele folosite pe Rolls Royce de exemplu.

Bicicletele si motocicletele Peugeot au folosit logo-ul leulu care merge pe o sageata, avand in spate o roata cu spite. In 1920 au folosit un leu care se lupta, cu fata spre dreapta.

In 1933 datorita lansarii unor modele aerodinamice precum 201, 301 si 601, Peugeot a revenit la logo-ul pentru radiator. Pe langa cele trei modele, Peugeot l-a folosit si pentru modelul 401, lansat la Salonul Auto de la Paris in 1934, 402 in a934, 302 in 1936 si 202 in 1938. Noul logo era un cap de leu in relief, dar datorita faptului ca a fost decretat periculos, Peugeot a renuntat la acest design.

Lansarea modelului 203 a inaugurat si noul logo, un leu heraldic, leul Franche-Comte. Era pozitionat pe inchizatoarea portbagajului, dupa care a fost mutat pe capota pana in 1960.

In 1968 a fost schimbat cu un nou logo, care reprezenta un leu cromat, care sare din fundal. A fost lansat impreuna cu noile modele 404, 204, 304 si 104. Conturul leului a fost imbunatatit in 1975, fiind lansat impreuna cu modelele 604 in 1975, 305 in 1977 si 505 in 1979. Modelul final fiind pe un fundal negru, lansat in 1982 pe Peugeot-ul 205 in 1982 si pe 306 in 1993.

In anul 1995, Peugeot a lansat modelul 406 cu un nou logo, reprezentand un nou design pentru leu, de aceasta data un contur plin. Acest nou logo a fost folosit atat pentru masini cat si pentru scutere.

In anul 2010, Peugeot a prezentat un nou logo, care a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva pe noul concept Peugeot SR1. Noul logo este mai simplu ca si design, dar adopta o forma mai tridimensionala.



via www.masini.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Distribuie

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites